Sinds juni 2018 mag ik mij in mijn
werk begeven op het pad als eindbaas van een internationaal reinigingsbedrijf
actief in de natte infrastructuur. Een mooie functie met de moderne benaming
CEO, of te wel Algemeen Directeur en bestuurder. Nou wil het geval dat ik die mooie
functie mag vervullen bij een bedrijf waar ik al bijna 33 jaar werk, dus als ik
zeg dat er wel enige ervaring is, dan is dat geen onzin. Een van de redenen
waarom ik voor de functie gevraagd ben is onder andere ook omdat ik op het
gebied van leidinggeven en organiseren een zogezegde positieve trackrecord heb
met mooie resultaten. Dus van het een kwam het ander en samen met een fijne
medebestuurder zijn we nu hard op weg dit mooie bedrijf in een volgende fase te
brengen van positieve groei.
.
.
Het leuke aan zo’n functiewissel is
dat het uiteindelijk breed bekend wordt. Niet alleen door mond op mond
berichten, maar uiteraard ook omdat je functie zichtbaar is bij moderne media
zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Dat geeft leuke complimenten en oprecht geïnteresseerde
volgers. Maar er volgt na zo’n functiewijziging ook een ander fenomeen. Je bent
namelijk zichtbaar voor mensen en bedrijven die in jou een potentiele nieuwe
klant zien, of slachtoffer, afhankelijk van de intenties uiteraard. Dan begint
het feest pas. Uitmondend in opdringerige e-mails, belverzoeken, afspraakverzoeken
en ja hoor, aangeboden hulp. Want kennelijk heb je die plotseling nodig.
.
Op gebied van personeelszaken, communicatie, organisatie, inkoop en financieel beheer. Om wat voorbeelden te noemen. Of je dus plotsklaps gedegenereerd ben tot een of andere jojo die ook maar per ongeluk op die plek van Algemeen Directeur beland is omdat ze niemand anders konden vinden.
Jullie begrijpen het al,
ik ben er fors cynisch van geworden. Al die zogenaamde hulp. Heb ik dan de
wijsheid in pacht? Nee natuurlijk niet. Ook ik word graag op de juiste manier
geadviseerd en klankbord graag met mensen waarvan ik vind dat ze best wel wat
te melden hebben. Maar dus niet van al die zogenaamde ongevraagde
hulpaanbieders die je achternazitten als een bedelaarsgilde op een Egyptische
markt. Kortom, de meeste van die ongevraagde hulpaanbiedingen worden gelijk weg
geklikt of belanden bij de papierrecycling. Vooral dat laatste dient dan in
ieder geval nog een maatschappelijk doel.
.
Op gebied van personeelszaken, communicatie, organisatie, inkoop en financieel beheer. Om wat voorbeelden te noemen. Of je dus plotsklaps gedegenereerd ben tot een of andere jojo die ook maar per ongeluk op die plek van Algemeen Directeur beland is omdat ze niemand anders konden vinden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten