dinsdag 31 december 2013

Deze maar weer snel vergeten……!



Want ik heb betere jaren gekend als 2013. Teveel ups en downs dit keer. Teveel teleurstellingen en verdriet. Teleurstellingen, omdat je ook als je de vijftig bent gepasseerd, je nog steeds kan verbazen over het gehalte aan disloyaliteit bij mensen in je omgeving of het ontbreken van vertrouwen als gevolg van lulverhalen gebaseerd op aannames. Verdriet omdat ik dit jaar afscheid heb moeten nemen van mijn moeder. Begin van het jaar leek ze nog zo sterk, maar ineens ging het kaarsje uit. Weliswaar is 89 jaar een gezegende leeftijd, maar toch….! Natuurlijk waren er ook wel enige lichtpuntjes te ontwaren, maar die wogen niet op tegen de negatieve dingen. Vandaar dat 2013 een jaar is om snel te vergeten en weer vooruit te gaan kijken. Dat ga ik morgen al doen, want soms is zo'n slecht jaar ook verhelderend als het gaat om het maken van keuzes in de toekomst. Op basis van de ervaringen van dit jaar heb ik voor mijzelf daarom al een heldere lange termijn visie bepaald die menigeen de komende jaren wel zal doen verbazen. Maar goed. Ik heb in het verleden wel meer dingen gedaan waarvan mensen met korte termijn denken pas jaren later door hadden waarom ik dat deed, dus dat is niet nieuws voor mij.  Voor nu sluiten we dit jaar gauw af en wens ik iedereen die hier wel eens komt neuzen op de weblog, een gezond en voorspoedig 2014 toe. Met de belofte dat ik volgend jaar ook wat vaker zal bloggen dan dat ik dat dit jaar heb gedaan. Proost en veel plezier bij de jaarwisseling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten